Jak stanąć na rękach #1

Poradnik dodany przez: Maceki
4585 0

Trening czyni mistrza i to bardzo trafna sentencja. Dlatego każdy może nauczyć się stania na rękach. Aby wykonywać to dobrze trzeba jednak nie tylko odpowiednio się rozgrzać, ale również wykonać szereg ćwiczeń przygotowujących. Są to ćwiczenia dla tych, którzy nigdy nie stali na rękach. Najważniejsze jest wzmocnienie odcinka lędźwiowego kręgosłupa i ustabilizowanie go przy określonych ćwiczeniach poprzez dociskanie do drabinek czy do podłogi w różnych pozycjach. Niezwykle istotne jest także wzmocnienie odcinka barkowego. Mocne barki są niezbędne, aby wykonać dobrze stanie na rękach. Poza barkami odpowiednio wzmocnione i ustabilizowane muszą być również nadgarstki i łokcie. Gimnastyka pomaga osiągnąć odpowiednią formę, która pozwoli wykonać stanie na rękach w linii prostej. Utrzymywanie pionu ułatwia wiele ćwiczeń, między innym stanie na głowie. Wejście do stania na rękach można ćwiczyć wykonując ćwiczenie równoważne, tzw. arabeskę. Wiadomo, że od razu nie będzie się wykonywało akrobacji. Jednak jeśli chcemy pójść w kierunku gimnastycznego rozwoju, to nauczenie się stania na rękach jest absolutną podstawą, zarówno w fitness, jak i gimnastyce sportowej. Odpowiednie trzymanie pionu konieczne jest również w jodze. Nawet jeśli szereg ćwiczeń wykonujemy już dobrze, to przed staniem na rękach, warto wykonać przynajmniej po kilka powtórzeń na poszczególne partie mięśniowe, poprzedzonych solidną rozgrzewką. Dzięki takiemu postępowaniu można uniknąć ewentualnych kontuzji. Trenowanie w ten sposób może być naprawdę przyjemne i dawać ogromnie dużo satysfakcji. Warto spróbować swoich sił. 

Do poradnika Jak stanąć na rękach #1 przypisano następujące tagi:

trening gimnastyka akrobacje fitness ćwiczenia stanie na rękach

Skomentuj poradnik

Poradnik Jak stanąć na rękach #1 skomentowało 0 osób.

Awatar użytkownika
Pozostało 1500 znaków

Komentarze

Ładuję komentarze...